از کرامات امام نقی (ع) – مسایل فقهی و حکمی

روزی فقیهی امام نقی (ع) را در هشت سالگی دید و پرسید: فدایت شوم آقا، حکمت این که در آخر قرآن سوره ها کوچک می شوند چیست؟

حضرت فرمودند: ما تا نصف قرآن رو بیشتر نخوندیم. هنوز خانم معلممون اینا رو بهمون درس نداده

(فی احوال النقی فی سنین بچگی)

————————————————————————————————

شخصی از حضرت پرسید: یاابن رسول الله، خداوند جهان را در چند روز خلق کرد؟

حضرت پاسخ فرمودند : در شیش روز

آن شخص پرسید: چرا شیش روز؟

حضرت فرمودند: پس چند روز؟

آن شخص گفت: هفت روز

حضرت پرسیدند: چرا هفت روز؟

آن شخص گفت: پس چند روز؟

حضرت فرمودند: پونزده روز

…..

(تذکره الائمه – پشت جلد)

————————————————————————————————

شخصی از امام نقی (ع) پرسید: ای مولا، چگونه است که گندم زکات دارد امّا ویلای زعفرانیه و بی ام و آخرین مدل زکات ندارد؟

حضرت فرمودند: امان از دست این آخوندا که هوای بازاری ها رو دارن اما کشاورزها رو تخم خودشون هم حساب نمی کنن

(نقی و فقها – جلد هشتاد و پنج- صفحه یکی مونده به آخر)

————————————————————————————————

مرد رندی از حضرت پرسید: ای آقا، چطور شد که پیامبر با عروس خودش ازدواج کرد و سپس آیه نازل شد؟

حضرت فرمودند: عزیز من خودت که بهتر می دونی وقتی این لامصب راست می کنه آدم دیگه هیچ چی حالیش نیست. بعدشم با آیه سروته قضیه به هم رسید و این هم از سیاست ما اهل البیت است.

(فی سیاست و جوانبها- پیش گفتار)

————————————————————————————————

بچه ها برید بزنید دهن این یارو رو سرویس کنید. طلاها رو هم ازش بگیرید. این قدر بزنیدش تا دیگه از این غلط ها نکنه.

دستور امام به پیروانش یک دقیقه پس از این که جلوی مردم شهر، عرب بیایان گرد را برای دشنام هایش بخشید، از او دل جویی کرد و به او کیسه ای زر بخشید.

(لوازم التحریر – صفحه اش یادم نیست)

————————————————————————————————

فردی صاحب دانش از حضزت پرسید: مولای من، اگر موسیقی حرام بودی پس خداوند آواز پرندگان از چه جهت آفریدی؟

حضرت پاسخ دادند: خداوند آواز پرندگان را نیافرید بلکه این بعضی از پرنده ها بودند که قرتی بازی در آوردند و مطرب و آوازه خون شدند. والا هزاران هزار پرنده هستند که آواز نمی خوانند و خیلی هم سنگین رنگین هستند، همین شتر مرغ یکیش.

آن مرد فرزانه از پاسخ حضرت انگشت حیرت به دهان گرفت و از آن پس هر جا بلبلی بر سر شاخی می دید که می خواند سنگی برمی داشت و به آن می پراند.

(فی مسایل الزنا و الغنا – چند خط پایین تر)

 

من مثل مولایم با جنبه نیستم پس به مولایم قسم اگر کسی فحش بدهد برای هر فحش، ده تا آیتم امام نقی می نویسم

والسلام علی من التبع الهوی

برچسب‌ها:

11 پاسخ to “از کرامات امام نقی (ع) – مسایل فقهی و حکمی”

  1. info@yahoo.com Says:

    امام خامنه نقل میکند به حضور حضرت رسیده گفت جه کنم که مجتبایم آرزو هست
    حضرت فرمود بگدار دم تغار خجسته و دعای ابو منصور و ابو حمزه ثمالی بخوان و ده صلوات برای من بفرست و با فشار بدرون برو و نیت کن و بعد از ابیاری باز زیارات عاشور بخوان مکرر تا مجتبا بشود مجتبا و شد مجتبا

  2. حامد Says:

    دامبولی جان!! اصلا نیازی نیست به شما جوابی داده بشه!! میدونی مشکل شما و امثال شما چیه؟ اینه که دوس دارید خودتونو بروز بدید مشکلی نداره ها ولی یه نوع بیماریه! ولی متاسفانه درمونیم نداره
    اگه من کنار تو کاری کنم که دیوار باهات حرف بزنه تو قبول نمیکنی!! شاید فکر کنی دروغ میگم ولی مطمئنم جون دیدم امثال شمارو
    بهت توهین نمیکنم و عقایدت رو محترم میشمرم! فقط خواستم بهت بگم تو خیلی ضعیفی جه از نظر شخصیتی و چه از نظر تبلیغی! ویلاگی که هر پستش دو تا نظر داره اونام کسایی هستن که باهات کل کل کردن که وبلاگ نشد نمیخواستم کامنت بزارم ولی خواستم از این خودبزرگ بینی یه کم دور شی! چون واقعا هیچی نیستی! پیح فرنود راستگو تو فیس بوک چند برابر بزرگترین پیجا و سایتای شما عضو داره اینو گفتم که بدونی دو نفر حال میکنن باهاتون اتفاق خاصی نیست شوشول یه بچه 7 8 ساله چند برابر این طرفدار داره
    و مرود آخر اینکه شک ندارم هیچی از اسلام نمیدونی و فقط شنیده هاتو میزاری! منی که این کامنتو گذاشتم بارها کتاب شیطان رو خوندم انجیل رو خوندم تورات رو خوندم وعقاید کل مکاتب دنیا رو میدونم ولی بعد از چندین سال سردرگمی و چرخیدن تو دین ها و مکاتب رسیدم به اسلام بازم شاید فکر کنی دارم دروغ میگم ولی اینطوری نیست دوست من!! اگه تو قرآن رو درک نمیکنی دلیل نمیشه که قرآن بد باشه!

    بالاخره یه روزی همه چی مشخص میشه! یا یه سال بعد یا ده سال بعد یا صد سال بعد! بعد مرگمون اگه شما درست میگفتی من ضرری نمیکنم تو هم سودی نمیکنی ولی اگه من و افراد هم نظر من درست میگفتن بترس از اون روز!! مثل یه دوست بهت میگم تحقیق کن! پائولو کویلو میگه همه چی یه نشونست فک کن من همون نشونه بودم دوست داتم تو به سمت حق میل پیدا کنی! اگرم قبول نکردی به من ربطی نداره هرکی تو قبر خودش میره فقط وظیفه داشتم بگم که گفتم
    از جمله های اولمم ناراحت نشو روانشناسی اینارو تایید میکنه ولی خداکنه اشتباه کرده باشم
    به شنیده ها تکیه نکن عزیز دل من

    ببخشید که کامنتم طولانی شد!!

    • دامبولی Says:

      با سپاس از کامنتی که گذاشتی.
      و اما در مورد نظراتت
      گفتی که مشکل ما بروز دادنه درسته؟ خوب بد نیست یه نگاهی به تاریخ اسلام ، قرآن، احادیث، روایات و داستان ها بندازی ببینی کی دوست داره خودشو بروز بده. امثال من که هیچ وقت نتونستن خودشونو بروز بدن چون تا این کارو کردن سریع فرستاده شدن اون دنیا به همین دلیله که من دامبولی هستم و اسم واقعیم رو هیچ کس نمی دونه
      تو اگر کاری کردی که دیوار که هیچ چی، یه میمون یا طوطی هم حرف زد اون وقت من خودم به هر چی تو بگی ایمان میارم. حالا داستان شق القمر و کسانی که ایمان نیاوردند رو می دونم چی بوده که ایمان نیاوردند چون کل داستان ساختگیه. حالا از میمون و طوطی هم که بگذریم، از این همه بچه لال روی کره زمین، یه دونشونو برای ما مداوا کنین که حرف بزنه اون وقت ببین چقدر مردم به شما می پیوندند. حال ممکنه من دلم سیاه باشه بقیه که دلشون سیاه نیست بابا. مگه نمی گین دین اسلام دین فطرته خوب پس بیاین جلو.
      راستی چرا خداوند هزار و چند صد ساله دیگه معجزه ای نداره؟ نه عصایی نه کوری که بینا بشه نه مرده ای که زنده بشه، نه ….. باور کن تو این دوره زمونه یه معجزه در حد شعبده بازی هم می تونه میلیون ها نفر رو به اسلام جذب کنه
      نکنه می خوای بگی همین که بیش از یک میلیارد مسلمون در جهان هست خودش معجزه است!! خوب نظرت در مورد بیش از یک میلیارد کمونیست در جهان چیه؟ اونم معجزه است؟ فکر می کنی تو همین ایران اگر مجازات مرگ رو برای ارتداد وردارن چند نفر مسیحی می شن؟

      در مورد این که وبلاگ من چند تا خوننده داره خدمت شما عرض کنم که یه روزی پیامبرتون دو سه تا پیرو بیشتر نداشت. آیا این دلیل می شه که پیامبر اسلام شما مزخرف می گفت؟ تعداد چیزی دلیل بر حقانیت آن نیست. حالا من پیرو ندارم قبول
      بیا یه کاری کنیم. خامنه ای رو بیاریم میدون آزادی، لیدی گاکا رو بیاریم میدون امام حسین، ببینیم کدوم طرف شلوغ تر می شه هان؟ قبوله، ه رطرف شلوغ تر شد اون برحقّه خوبه؟
      در ضمن من خود بزرگ بین نیستم و تلاش می کنم اگر شده یک نفر رو از این خرافات آگاه کنم.
      صفحه فرنود توی فیس بوک چند هزار تا طرف دار داره چون در مورد شوشولش صحبت کرد، اگر از آقا امام زمان صحبت می کرد اصلن صفحه ای به وجود نمی اومد. حالا مثلن اون بچه هه که حافظ قرآن بود توی فیس بوک صفحه دارن؟ می خوای یه صفحه درست کنیم به اسم واژن آنجلینا جولی ببینیم چقدر طرف دار پیدا می شه؟
      پست های منو که بخونی می بینی من اطلاعات زیادی در مورد اسلام دارم. در مورد شنیده ها هم باید بگم که تمامی دین اسلام بر اساس شنیده هاست. بد نیست نگاهی به احادیث داشته باشی که همشون این جوری هستن: فلانی گفت که از فیصالی شنیدم که از فلان شنیده بود که فلان کسک روزی از فلان مرد شنید که رسول الله روزی فلان کار رو کرد. این که یکی به من بگه در این دین فلان چیز وجود نداره و من هم عین اون رو نقل کنم دلیل بر اشتباه من نیست. اشتباه اون جاییه که اون چیز توی دین وجود داشته باشه و من بگم وجود نداره
      من بیشتر از همه کتاب هایی که تو خوندی کتاب های مذهبی خوندم. من هم بیشتر و بیشتر گیج شدم تا دیدم همشون خالی بندن. من دیگه به دامان اسلام برنگشتم و خوش حالم
      در مورد مشخص شدن همه چیز که باز هم شد وعده وعید. از روزی که خواهد آمد، شخصی که خواهد آمد، دینی که همه را سعادت مند خواهد کرد، روزی که همه خوب خواهند شد، کسی دروغ نخواهد گفت، کسی بدی نخواهد کرد.
      من سیلی نقد را به حلوای نسیه شما ترجیح می دهم.
      در مورد پائولو کویلو هم باید بگم فکر کن من یه نشونه ام برای تو، برای این که ازم بپرسی. برای این که بیشتر بفهمی
      از کسی بپرسی که نصف عمرش نماز روزه اش قضا نشده و حالا داره به اون روزا می خنده
      ازش بپرسی چی شد یه دفعه حق رو ول کرد رفت طرف باطل
      از خیلی های دیگه هم می تونی بپرسی،
      و از خودت بپرسی اگه یه روز کنار گذاشتن مسلمونی مجازاتش مرگ نباشه آیا باز هم دامبولی ها بیشتر خواهند شد یا مسلمانان بیشتر خواهند شد
      از خودت بپرسی چرا این دین هیچ پیش رفتی برای بشریت، پیروانش، مردمش نداشته
      از خودت بپرسی فرق کمونیسم و اسلام چیه؟ آیا هر دوشون وعده های قشنگ نمی دن؟
      از این بپرسی چرا مسیحی ها مسلمون نمی شن یا چرا یهودی ها مسلمون نمی شن؟ یا چرا بودایی ها یا هندوها مسلمون نمی شن؟ بابا دین به این خوبی دیگه چی می خوان؟ چرا هر کی با هر دینی متولد شد تو همون دین می مونه
      خوب بپرس دیگه چرا همین جوری منو نگاه می کنی؟
      اما چون بچه خیلی مودبی بودی و فحش ندادی می خوام بهت هدیه بدم
      در مورد مطلبی که گفتی اون دنیا و سود و ضرر و از این حرف ها
      اگر روزی خداوند گفت که مسلمون ها رو یه راست می فرسته به جهنم چون از بین همه دین ها به یک دین من درآوردی ایمان آوردند چی؟ اگر پرسید چرا با این همه تناقض باز هم فکر می کردند همه چیز درسته چی؟
      حداقل مسیحیت خیلی بهتر از اسلامه، می تونی اینو در کشورهای مسیحی یا رفتار مسیحی ها ببینی (حالا فکر نکنی من مسیحی ام نه بابا همشون خالی بندیه)
      اینو فقط در جواب سفسطه گری های اسلام برات نوشتم که مزخرف سر هم می کنن و می گن اگه مردی و همه ی مسائل در مورد خدا و جهان آخرت دروغ بود تو چیزی ضرر نکردی و تازه انسان خوبی هم بودی اما اگه همه چیز راست بود اون کسانی که تو رو مسخره می کردن ضرر می کنن و به جهنم می رن و از این حرف ها
      پاسخ من اینه که این یک مغلطه است و دری وریه. می تونی در مورد مغالطات بیشتر کتاب بخونی حداقل چیزی از دست نمی دی و به سوادت اضافه می شه. اما در مورد ضرر
      یه سری بچرخون و به تمامی کشورهای مسلمون یه نگاهی بنداز. اون وقت می فهمی چه ضرری دارن می کنن، دست و پا زدن توی گند و کثافت، فقر و بیکاری، فساد و فحشا ، دزدی، زنا،
      آری این است اسلام بزرگ
      راستی بد نیست تو هم عضو خواننده های من بشی
      قول می دم بعضی وقت ها حرف های جدی خوبی بنویسم
      روز خوش

  3. سواره بر اسب سیاه Says:

    دامبولی جان من همیشه میام میخونم نوشته هات رو. بیشترشون رو دوست دارم ولی امروز با خوندن جوابت به آقا حامد به درک و شعور بالات پی بردم و واقعا یک طرفدارشدم. باعث افتخار و غروره که می بینم هر روز بر تعداد هموطنای روشنفکرم که از زندان جهل و نادانی و خرافات رها می شند بیشتر میشه. کار ارزشمندی داری انجام میدی عزیز. به امید روزی که تفکر و تعقل بالاترین ارزش انسانی باشه.
    من با اجازه لینکت کردم.

    • دامبولی Says:

      ممنون دوست عزیزم لطف داری، من خودم یک زمانی پیرو این دین بودم می فهمم چه چیزایی تو کله ی ما می کنن. به هر حال همه ی زورم رو می زنم بتونم آگاهی بدم همین

  4. علی Says:

    درود بر همگی
    این کامنتو نوشتم فقط به خاطر این حرف حامد که می گه توی هر پست دو کامنت بیشتر نیست.
    اصولا برخی از وبلاگها هستند که موضوعشون یک طوریه که زیاد نمی شه توش نظر نوشت.
    انتظار داری ملت بیاین اینجا چی تو بخش نظرات بنویسند؟ همه اش می شود یا تعریف و تمجید یا حالا مثلا فحش و بد بیراه.
    من خودم مدتهاست که این وبلاگ رو می خونم ولی هیچ وقت نظری ننوشته بودم چون حرفی برای گفتن نداشتم. به هر حال از فرصت استفاده می کنم و از آقای دامبولی تشکر می کنم به خاطر مطالب قشتنگشون.

    • دامبولی Says:

      ممنون دوست عزیز
      بنده شخصن هر وبلاگی رو می خونم تلاش می کنم کامنت بزارم اما لزومی نداره همه این کارو بکنن

      بازم سپاس گزارم

  5. بيزار از دين Says:

    سلام من هم مثل خود شما همين دوره رو از ي مذهبي شديد به ي مخالف مذهب طي كردم مدتيه وبلاك شما رو ميخونم و واقعا روحيم بهتر شده و خيلي شادتر شدم واقعا ممنون
    تازه من خودم تاريخ واقعي اسلام به علاوه طنزاي زيباي شما رو واسه دوستام ميخونم و بسيار هم طرفدار بيدا كرده
    من معمولا جايي كامنت نميذارم اينم در جواب به اون دوستمون بود و اعلام حمايت از اين وبلاك
    با تشكر فراااوان

    • دامبولی Says:

      ممنون دوست عزیز
      من فکر می کنم وبلاگ من بیشتر از حرف های آقا خونده می شه. در ضمن من و امثال من زور می زنیم تا این تقدس الکی رو بشکونیم، یکی از دلایلی که نوشته هایی در باب امام نقی داره زیاد می شه همینه که این تقدس بیهوده شکسته بشه، هنوز خیلی ها می ترسن در مورد امام حسین یا امام علی بنویسن اما همین امام نقی هم خوبه و باید نشون داد چقدر این روایات و احادیث مسخره است.
      در خانه اگر کس است یک حرف بس است

  6. بيزار از دين Says:

    به اون دوست مودب هم توصيه ميكنم كه قديمي ترين تاريخاي اسلام كه شامل ايناست رو بخونه
    تاريخ طبري مخصوصن جلد 3و4 از دوره 16 جلديش
    الواقدي
    ابن اثير
    تا به جهره واقعي اسلام بي ببره.

    • دامبولی Says:

      غیر از تاریخ خوندن می تونن حساب دو دو تا چهار تا بکنن که اون هم خوبه به شرطی که تعصب نداشته باشن و واقع بین باشن
      موفق باشی

پاسخی بگذارید

